Oklarheter och förvirringar

Förvirringen är på topp. Börjar en ny delkurs idag. Igår kväll låg det inte mindre än två olika, inte för fem öre överensstämmande, scheman ute på Fronter.
Enligt det ena schemat skulle jag idag, oklart vart eller vilken tid, men någon gång idag, ha en föreläsning som kanske eller kanske inte var inspelad.
Enligt det andra schemat skulle jag ha en föreläsning, fortfarande oklart vart, mellan 9-11 imorgon. Så, för att ta det säkra före det osäkra så var jag uppe strax innan nio idag, för att inte missa en eventuell, kanske inspelad, kanske icke-existerande föreläsning. Så, när jag vaknat loggar jag in på Fronter, bara för att upptäcka att ett hemligt tredje schema har lagts ut - och jag skulle gissa på att det är detta jag ska rätta mig efter. Det innebär alltså att jag har föreläsning 9-12 imorgon i ett namngivet rum. Det är inte alltid helt lätt att plugga på Högskolan, men det knepiga mina damer och herrar är inte studierna i sig, utan det knepiga ligger i att försöka förstå sig på vart man ska vara och när.

Enligt det hemliga schema nummer tre så ska inte arbetstitel, syfte och frågeställning på uppsatsen in förrän början av nästa vecka heller. Tänk om de hade lagt ut det här schemat tidigare, då hade jag kunnat vara ett par magsår fattigare.

Sen är tydligen vecka 52 undervisningsfri, det hade jag missat (och tydligen läraren också när hon skrev schema 1 och 2). Det enda jag kan tänka på nu är vilken egenvald (förstår ni -egenvald-, inte "måste läsa" eller "borde läsa" utan -egenvald-) bok jag ska läsa under den veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0