Living on the edge

Idag på väg hem från stan fick jag soppatorsk med bilen. Man känner sig så korkad när det händer. Jag tänkte att jag skulle tanka i stan, men i ett infall av "Åh, vad jobbigt att åka runt hela stan när motorvägspåfarten är precis här" så bestämde jag mig för att tanka i Jönåker. Jobbigt bara att bensinen inte räckte hela vägen dit... Men livet blir ju lite intressantare när man följer mottot "Living on the edge", kommer bensinen räcka ända fram, kommer det inte att räcka ända fram, lite spännande är det allt.

Idag har jag varit hemma hos Jenny på julmys och julklappsutdelning med tjejorna. Det är alltid så kul när vi umgås alla fyra, synd bara att det blivit så sällan sen jag flyttade till Falun. Jag har även kommit fram till att jag nog är en vän till hela familjen Karlsson/Löfgren. Så här brukar det gå till när jag är där och hälsar på:
Jag umgås med Jenny en stund, dricker lite kaffe, snackar lite tjejsnack och sånt där. Sen tar jag en liten koll i Hampus leksakslåda, plockar ut några gamla favoriter och det nya jag inte testat ännu och slår mig ner på vardagsrumsgolvet och leker en liten stund. Hittills är bläckfisken man kastar bollar i så den börjar röra sig och låta samt elefanten på vars snabel man kan spela små trudelutter mina favoriter - men jag är minst lika nyfiken som Hampus på vad han ska få för skojiga grejer i julklapp. Åh, nu höll jag nästan på att glömma den radiostyrda nyckelpigan han fick när han fyllde ett, den är också riktigt kul! Sedan umgås jag en stund med tv-spelet, eller förlåt, jag menar att jag spelar tv-spel med Linus en stund. Jag tycker att man verkligen kan säga att jag är en vän till hela familjen.

Nu ska jag gå och försöka få lite skönhetssömn så jag är pigg och glad när jag har seminarium imorgon bitti.

Just ja, jag glömde ju nästan berätta att jag kokade knäck med min lillasyster idag. Eller ja, hon sa att vi skulle koka knäck tillsammans, sen sa hon: "Börja du så länge, jag ska bara duscha". När hon kom ned så var jag klar, men jag kan ge mig den på att hon kommer ta åt sig äran när hon bjuder på dem. Så ni som läser, om min syster försöker bjuda er på knäck och påstå att hon har gjort den så ljuger hon - det är jag som gjort den, såvida inte det faktum att hon stod i duschen på något sätt hjälpte till att koka knäcken och hälla den i formarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0