Julklappsbekymmer

Det är inte klokt vad dålig jag blivit på att uppdatera. Jag skulle kunna skylla på att jag har så otroligt mycket att göra att jag inte hinner uppdatera, men då skulle jag ljuga och det får man ju inte. Så...jag har egentligen ingen bra ursäkt, om jag ska vara ärligt så har jag inte ens en dålig ursäkt. Förutom att all min fantasi och inspiration för tillfället går åt till att försöka hitta julklappar som inte spräcker min studentbudget till släkt och vänner.

När vi hade den årliga julklappsdiskussionen i familjen Wirebratt så sa pappa, traditionsenligt "I år tar vi det lugnt med julklapparna. Tänk på att ni ska ha pengar kvar efter jul också". Det ironiska med detta är att det oftast är pappa som bryter mot detta. Pappa blir helt enkelt lite för inne i julens givarglädje och allt som oftast ger han sig ut dagen innan julafton för att kompletteringshandla några julklappar till. Jag minns särskilt ett år då mamma och pappa hade bestämt sig för att inte köpa julklappar till varandra (så att de skulle kunna köpa fler julklappar till sina älskade barn antar jag). Hur som helst, de hade bestämt sig för att inte köpa julklappar till varandra. Vad gör då pappa? Jo, dagen innan julafton (eller om det till och med var på själva julaftonsförmiddan, jag minns inte) så åker han och köper en julklapp till mamma. Har ett svagt minne av att det var en skiva av något slag, men är inte helt säker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0