Julbak x2

19 grader kallt ute, och 19 grader varmt inne när jag vaknade imorse (fast förmodligen var det ett par grader kallare i mitt rum, med två ytterväggar, än i resten av huset, jag skulle gissa på sisådär minus 15). Men mina superdupergulliga föräldrar har inför min hemkomst köpt ett litet element som jag kan ställa i mitt rum, men jag är lite orolig att det ska börja brinna om jag inte har koll på det, så vågar inte ha det på på natten.

Jag vet att jag har denna dära listan som jag sa att jag skulle skriva om, och jag har inte gjort den utlovade presentationen av mina vänner från Nyköping, men jag har liksom ingen lust just nu. Det får vänta tills jag har lite extra tråkigt någon dag, jag kan ju liksom inte rå för att mitt liv råkar vara så otroligt intressant, händelserikt och spännande just nu att jag inte har tid (eller så är jag bara lite lagom oinspirerad, men alternativ ett låter ju aningens bättre i mina öron).

Ska förmodligen baka lussekatter med Marina idag. Vet inte riktigt hur det kommer gå, men jag känner att det nog är bra att vi övar lite på det där med samarbete innan det stora pepparkaksbygget går av stapeln...
Apropå pepparkaksbygge så bakade vi pepparkakor hemma hos mig i söndags (Yoyo, om du läser, du glömde muminmammanpepparkaksformen hemma hos mig!). Det gick väl så där skulle jag vilja påstå. Playboy och David trodde att istället för att knåda degen så kunde man kasta boll med den. Hetsiga diskussioner huruvida man skulle göra tunna eller tjocka pepparkakor uppstod - vilket ledde till att 50% av oss gjorde tjocka pepparkakor, och 50% gjorde tunna, och de tjocka pepparkakorna blev inte riktigt färdiga och de tunna blev aningens brända... Men vi la dem i en fin liten burk och gav bort dem till David på måndagen när han fyllde år så slapp vi äta dem.

Nej, nu ska jag gå och putta bort mamma och sätta mig framför kakelugnen och tina upp mig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0