Home sweet Nyköping

Efter vad som kändes som världens längsta bilresa är jag äntligen hemma i Nyköping igen. Det är fan mer snö här nere än uppe i Dalarna. Pulkarace någon?
Glömde förvisso mina termobyxor hemma i Falun, men har nog ett par från 1800-talet ligger uppe på vinden någonstans. När jag var liten, tänkte jag precis skriva, men kom på att jag inte var så värst liten, utan snarare ganska gammal när missuppfattningen jag nu ska berätta om inträffade, så när jag var liten var kanske ingen bra inledning... Hur som helst, jag tror inte så många vet om detta, eftersom det, när man uttalar inte hörs så stor skillnad, vilket förmodligen är anledningen till missuppfattandet jag alldeles snart ska berätta om. Åh, vad jag älskar att jag tvångsmässigt måste ordbajsa ett par rader innan jag kan komma till saken (förmodligen därför det går så lätt för mig i skolan, Högskolan älskar ordbajseri). Vad jag skulle komma till innan jag svävade iväg var att jag trodde termobyxor hette termosbyxor.
Jag tyckte på något sätt att det var logiskt. En termos håller ju kaffe varmt, termobyxor håller benen varma. Ni kan ju inte säga att det inte är logiskt...

Apropå hålla saker varma, dagens empiriska undersökning visar att det tar ungefär 30 minuter från det att du köper kaffe på Statiol tills kaffet svalnat till en drickbar nivå.


Kommentarer
Postat av: Fia

eller så säger man bara som man ska... Täckbyxor.. =) då har du inga problem alls =)

2010-12-02 @ 09:16:52
URL: http://myneverland.blogg.se/
Postat av: Anna

Ah, du är fan inte dum du inte! :)

2010-12-02 @ 12:09:39
URL: http://annsann83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0