Tant Anna strikes again...

Tror att det är lite tantvarning på mig idag. Inte nog med att jag spenderade halva eftermiddagen åt att lösa korsord, jag diskuterade även mitt korsord med en måttligt road Playboy när han kom förbi på kvällen. Konversationen gick ungefär så här:

Playboy: "Vet du vad klockan är? Du skulle vart utanför porten för 5 minuter sen."
Jag: "Jaha, ojdå. Men du... bössa på 5 bokstäver, börjar på v."
Playboy: "Vapen kanske? Men ska vi åka nu?"
Jag: "Ska bara hitta mina nycklar. Under tiden...fel helt enkelt, 6 bokstäver slutar på sus."
Playboy (suckar): "Ingen aning, är du klar?"
Jag: "Mmm...snart. En del korsord är riktigt knepiga du, men det är dom som är roliga!"
Playboy: "Du låter som en tant."
Jag: "Men...men...jag var otrevlig mot Jehovas Vittnen när dom ringde på dörren idag. Tanter är inte otrevliga mot Jehovas vittnen!"

För övrigt...om någon vet vad Grön dryck på 5 bokstäver, andra bokstaven R, skulle kunna vara så lämna gärna en kommentar!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Uppdatering: Jag har löst Grön Dryck på 5 bokstäver, det blev örtte.



Nu behöver jag hjälp med Jordande på 4 bokstäver, första bokstaven G och sista bokstaven M.

2009-12-16 @ 23:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0