En nykter fredag...

...det borde ju ge några vuxenpoäng. Eller?

Min vuxenpoängslista för idag ser ut som följer:

+ 1 vuxenpoäng: Spillde kaffe på golvet och torkade upp det direkt.

- 1 vuxenpoäng: Var ruskigt nära att försova mig till ett möte min handledare som började 13.10 (dock tycker jag att jag ska få lite cred för att jag vaknade en kvart innan mötet och ändå hann i tid.)

Påminnelse till mig själv till nästa gång: Bara för att mötet börjar efter lunch så betyder inte det att man inte behöver ställa klockan...

Så, plus minus 0 so far alltså...


För övrigt så är jag på ruskigt dåligt humör för tillfället. Och det absolut värsta utav allt är att jag bara har mig själv att skylla. Hur gärna jag än vill kan jag inte skylla på någon annan än mig själv. Ibland vill man bara sätta sig ner och gråta, eller få ett riktigt vredesutbrott a'la rockstar och slå sönder något. Har ni någonsin känt så? Det jag talar om är förstås känslan man får när man blir Game Over på tevespelet...Flera mil från närmsta Save ställe!
Så slutade mitt nyktra fredagsmys med Tv-spelet, tv-spelet är nu avstängt, istället sitter jag framför datorn och kastar arga blickar på tv-spelet, så han ska förstå till nästa gång att där är inte okej!

Känner för övrigt också att lite upprättelse är på sin plats, min lillasyster (som för övrigt hade namnsdag igår, grattis till dig!) var inte alls den som kläckte idén om julklappsrim. Jag vet inte vart den kom ifrån, skulle i och för sig inte förvåna mig om den kom från mig, tänka innan man talar är ju inte min specialitet....


Nu ska jag spela lite mera spel,
och hoppas på att inget går fel.
Om jag bara kommer ihåg att spara,
ska jag nog tv-spelet kunna klara.


(Övning ger färdighet, jag tränar fortfarande inför julafton.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0