Silikonläppar? Nej, jag är bara lite torr...

Det är nåt skumt som händer på vintern. Mina läppar blir torra. Och inte bara det, dom växer...eller ja, inte egentligen, men det ser ut så. Dom blir alldeles knallröda och ser tio gånger större ut. Nu överdrev jag kanske lite, men dom ser ut ungefär som om jag hade gjort ett misslyckat silikoninlägg. Med betoning på misslyckat, för det är inte speciellt snyggt, ser mest bara konstigt ut. Så från och med nu är jag officiellt beroende av Lipsyl... Något positivt är ju iallafall att jag slipper ju använda läppstift eftersom läpparna redan är röda. Inte för att jag nu använder läppstift speciellt ofta, och ytterst, ytterst sällan rött. Skulle nog till och med kunna sträcka mig så långt som att säga att jag aldrig använder rött läppstift. Inte för att jag inte tycker det är snyggt, sanningen är att på rätt person kan det vara skitsnyggt. Carro till exempel, hon passar fruktansvärt bra i rött läppstift. Jag har försökt, flera gånger. Men medan Carro lyckas se mer eller mindre ut som en hollywood-kändis, så ser jag snarare ut som om jag jobbade på Malmskillnadsgatan. Riktigt så illa är det inte med den rödhet mina läppar intar på grund av torrheten den här årstiden, och det är väl tur det.
 
Jag har för övrigt skaffat mig en ny hobby. Kort. Inte att ta kort då, eller jo, det också, men för tillfället håller jag på att framkallar alla kort jag har sparat på datorn och sätter in dom i fina små rosa album. (Jo, rosa!)
Det är riktigt skoj!

Nu ska jag forsätta med mitt klippande, klistrande och kluddande!







Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar
                                                                                                                                   - Nalle Phu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0