Dåliga ovanor...

Har funderat lite och kommit fram till att jag har en del dåliga ovanor...

Min största dåliga ovana, något som jag gör dagligen, till och med flera gånger om dan, jag skulle nog inte ljuga om jag sa att jag gjorde det 20 gånger om dan...  Jag fyller i andra människors meningar, oftast utan att ens tänka på det. Inte bara folk jag känner, och vet vad de förmodligen tänker säga, nej, även helt okända människor. Telefonförsäljare, kassörer på affären, tror jag gör det åt alla jag pratar med. Det är inte heller så att jag alltid väntar tills folk tvekar och tystnar, nejdå, jag kan avbryta folk mitt i en mening och avsluta den åt dom. Förstår inte att folk fortsätter prata med mig, jag skulle bli jätteirriterad om nån gjorde så åt mig...

En annan dålig ovana, som jag visserligen inte ägnat mig så mycket åt på senaste tiden, men som jag återupptog igen i lördags, är något som Carro lurade in mig på. Eller lurade och lurade, vi satt och fyllesnackade lite så där och kom på att det är ju ganska trist att signera sina kontokvitton på krogen med sitt eget namn, det är ju ändå aldrig nån som kollar på dom. Så jag började signera alla min krogkvitton med "Stålmannen".
Har dock haft ett långt uppehåll med mitt stålmannen alter-ego, förmodligen för att jag försöker undvika att handla på kortet på fyllan... Men började igen i lördags, troligtvis för att Marina signerade sitt krogkvitto med att skriva en lång harang som började nåt i stil med" Anna är bäst...". Jag blev lite inspirerad och tog då upp min stålmannen-ovana.

En annan ovana som höll på att driva Marina till vansinne och som jag faktiskt har lyckats sluta med är ovanan att när jag är full i en mycket dryg ton upprepa fraserna "Jag kan själv" och "Jag gör väl som jag vill".

När vi ändå pratar om fylla och Marina så kan jag ju passa på att tillägga att jag och Marina var ute en sväng i lördags. På Birgers då, eftersom några idioter har eldat upp Hypnotiq. Det var riktigt skoj och Anna blev kanonfull.

Nej nu, ska Anna ta och sova lite tror jag...eller snart iallafall...


Hate aint the opposite of love, indifference is

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0