Anna fungerar inte riktigt som alla andra...

Andra, normala människor, får vårkänslor. När våren kommer och solen skiner och blommorna blommar så drabbas de flesta av ett obeskrivligt lyckorus, dom älskar hela världen. Men jag, jag fungerar inte riktigt så... Visst är det mysigt med vår, och visst blir man glad när solen skiner och det börjar bli varmt. Men det är väl inte så speciellt med vår... Egentligen så är det ju bara en hel massa slask och regn, och det blir bara så där irriterande halvvarmt, så att det är för varmt för vinterkläder, och för kallt för sommarkläder och man lyckas alltid klä sig antingen för varmt eller för kallt och det hela slutar med en dunderförkylning.
Men vintern däremot, vem kan motstå att bli förälskad i hela världen när den första snön faller, eller andra och tredje också för den delen. Det är nog bara när det är vinter och snö som jag verkligen saknar att ha någon, eller inte någon, vem som helst, utan någon att vara kär i, någon att tycka om. Dom som känner mig vet hur ovanligt det är att Anna känner så, eller än värre, erkänner att hon känner så. Det är inte riktigt jag...
Men snön är magisk på något sätt...jag älskar snön.
Och finns det egentligen nåt som är roligare än att åka pulka?

Marina och jag har bestämt att vi ska baka pepparkakor i år! Eller ja, baka var väl kanske överdrivet...vi ska köpa färdigbakade pepparkakor, sånna med hål i, och göra glasyr och massa fina saker och sen hänga upp dom i Marinas fönster :)
Och i år ska det bli ett pepparkakshus, ett fint pepparkakshus, det finaste som nån nånsin har sett. För det har jag bestämt, och jo, Marina får faktiskt vara med...

Har ringt runt ungefär halva Nyköping för att försöka få tag i en lokal vi kan vara i på nyår, eftersom lokalen i Falun gick åt skogen. Men verkar vara samma här, allt är redan uthyrt och Nyköpings Kommun har en policy att de inte hyr ut lokaler under nyårshelgen... BLÄ!
Så just nu har jag inte den blekaste aning om vart, vad och hur...men, men pojkarna i Falun skulle undersöka lite mer... Så om nån som läser det här har en hyfsat stor lokal står och skräpar nånstans så är det bara att höra av sig :) (såvida nånstans inte är långt åt helvete bort, som typ i jukkasjärvi eller skåne eller nåt).

Och tror att min bil kommer få liv igen i nästa vecka, pappa har fixat en ny växellåda, och ska lämna in bilen till Pontus på söndag, så kanske får tillbaka bilen redan i nästa vecka! Tjohoo!! :D

Nej, nu ska jag gå och göra något intressantare, typ kolla på slutet på CSI Miami eller nåt :P



"Why don't I miss you
tell me, what am I supposed to do?
After all the shit that we been through
I can't feel a thing.
Maybe I was to high,
maybe I just sobered up to soon.
You're still on the dark side of the moon
and always on my mind."  
      
     (ska för övrigt gifta mig med han som sjunger verserna i den här låten, trots att jag inte har den blekaste
      aning om hur han ser ut. Sååå underbar röst...eller kanske jag bara tycker det för att det är vinter :P)
           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0